shhh!!!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wish You Were Here

Thursday 5 May 2011

apa itu senyum??

Dalam fisiologi, senyum adalah ekspresi wajah yang terjadi akibat bergeraknya atau timbulnya suatu gerakan di bibir atau kedua ujungnya, atau pula di sekitar mata. Kebanyakan orang senyum untuk menampilkan kebahagian dan rasa senang.
Senyum itu datang dari rasa kebahagian atau kesengajaan karena adanya sesuatu yang membuat dia senyum, Seseorang sendiri kalau senyum umumnya bertambah baik raut wajahnya atau menjadi lebih cantik ketimbang ketika dia biasa saja atau ketika dia marah.
Sedang, tawa adalah expresi suara (ditulis ha ha ha atau lol dan sebagainya), atau merupakan pencerminan keriangan atau kebahagiaan, atau dalam perasaan dari keceriaan dan tekanan (tawa dalam perasaan). Merupakan hasil dari (dalam aksi pisikologi) dari canda, mengelitik dan simultan lainnya. Tawa lebar dapat mengeluarkan air mata atau bahkan kesakitan yang sedang.
Tawa merupakan bagian dari kelakuan manusia normal hasil dari otak dan dapat menolong manusia dalam menjernihkan suasana dalam kehidupan sosial dan dapat mencerminkan emosi dalam percakapan.
Nie kater sumber dari internet lah


Bagi aku senyum tu adalah satu anugreah yang istimewa Allah beri kepada kita.. dengan senyuman, kita akan mendapat perkenalan dengan manusia.then  senyuman nie kita harus practikkan supaya kita dapat mengekalkan kebahagian kita sendiri, jika kita muka muram aja, mesti tanggapan negatif akan datang .
Kalau kita senyum, semua orang  suka kat kita,, tak payalah nak muka kerek2 sangat, tak rugi pon kalo kita kita senyum tambah lagi dapat pahala tu! Jika sifat kita memang tak senyum, kita mesti seyum juga, belajar!!.. Kan amalan yang mulia nie,, kalo korang tengok aku muka masam tu bukan pe, time tu mungkin aku tgah huru- hara hehe.. tapi selepas abes huru hara aku pasti akan senyum balik.. haha



No comments:

Post a Comment